MICHAEL STERNS / The Lost World

DXD

Michael Stearns is one of the originators of a genre of music that emerged in the 1970s. This music has been described as space music, contemporary instrumental music, new age music, electronic music, and so on... It's primary instrument is the synthesizer or the human as synthesizer. Michael weaves into his music instruments and sounds from other cultures, newly developed instruments, the human voice, and sounds of nature.

In the fall of 1994 Michael traveled to the "Lost World" of Venezuela and spent a month there exploring and collecting source material for this solo album.

A sonic blockbuster; the track on Volcano Eruption will challenge your system to the extreme and will shake your house! Fasten your seatbelt, please!


01. Kama Meru
02. Lost World Theme
03. Ima Paru
04. Maripak: the Last Pterodactyl
05. Matawi: Killer of Men
06. Sabana
07. Volcano
08. Auyan
09. Warao
10. St. Francis
11. Crystal Canyon
12. Lost World Reprise


Digital eXtreme Definition (DXD) is an audio encoding scheme that was developed for editing high-resolution recordings because DSD, the audio standard used on Super Audio CD is not ideally suited for editing. DXD is a PCM-like signal with 24-bit resolution sampled at 352.8 kHz - eight times 44.1 kHz, the sampling frequency of Red Book CD. The data rate is 11.2896 Mbit/s - four times that of DSD!

FIM/LIM DXD CDs have taken this a step further to bring you closer to the source. Instead of making two or more sample rate conversions as with SACD, FIM/LIM recorded the source in DXD! The data rate for a DXD mono signal is 8467.2MHz, or more than 3X the data rate of a typical SACD! Experience the closest you can get to the original performance in the comfort of your home!

Features:
• 99.99% Fine Silver disc
• Digital eXtreme Definition Compact Disc (DXD CD)
• Can be played on any CD player

Réf.: LIMDXD037

En stock

38,00 €

Description du produit

Détails

Voici un éditeur qui a toujours été à la pointe du progrès, Winston MA son président et ingénieur en chef travail aujourd'hui de concert avec les laboratoires de remastering les plus avancés.

Dès le début FIM choisi la gravure sur Or 24K, plonge dans la brèche ouverte par Pacific Microsonics avec le HDCD. Cette technologie est particulièrement appréciable lorsqu’on possède un lecteur ou convertisseur équipé d’un filtre HDCD. Ces CD sont parfaitement exploitables par n’importe quel lecteur CD du marché et la qualité d’enregistrement combinée au support Gold 24K apporte un indiscutable " plus " à l’écoute.

First Impression Music se lance très vite dans la production, avec JVC, d’enregistrements XRCD dont le fabuleux double album complet de " Jazz at the Pawnshop ". Toujours à la pointe du progrès FIM adopte aussi le XRCD2 puis les formats XRCD24 et SACD et propose maintenant, après l'avoir mis au point avec les ingénieurs JVC, le K2HD. Le K2HD est un format de mastering 24-BIT à large bande passante 100KHz de très haute définition basé sur le système K2 JVC. Il s'agit autrement dit de la dernière génération du XRCD JVC.

A noter que les prises de son de la plupart des albums sont réalisées par le label et son président Winston MA au moyen du plus petit nombre de micros possible et restituées sans aucune compression dynamique (rarissime) !! Ce personnage pousse même le vice jusqu'à n'employer que les bandes master du premier "Cut" plutôt que les bandes mixées finales...

Cette collection, comme toute les autres, est en stock permanent chez Elite Diffusion.

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