TCHAIKOVSKY / 1812

UltraHD

Orchestre Symphonique de Cincinnati, dirigé par Erich Kunzel.

En 1978, Bob Woods et Jack Renner ont pris le tout premier risque bien caractéristique de l'histoire du label Telarc. A la pointe de la technologie dans l'enregistrement audio, ces deux hommes ont décidés de sortir le premier enregistrement classique aux USA, au format digital.
L'un de ces enregistrements de légende était le Tchaikovski 1812 Ouverture, dont les coups de canon digitaux sont les premiers du genre en enregistrement.

Lorsque 1812 est sorti, la couverture stipulait "Attention, coups de canon digitaux !", et l'intérieur du livret rappelait à l'auditeur que "les canons de l'enregistrement Telarc 1812 Ouverture ont été enregistrés à un fort niveau sonore. Une écoute à niveau modéré est recommandée, jusqu'à détermination d'un niveau sonore sans danger pour votre équipement".
Les journalistes ont également émis des réserves: "Soyez juste sûr et certain que le volume n'est pas trop élevé sous peine de retrouver des morceaux de haut parleur sur le sol" (Digital Audio). "Les pics feraient exploser vos vitres, et peut être même les membranes de vos enceintes" (Knight-Ridder Newspapers).
Ce disque devint alors le best seller ultime de Telarc, avec plus de 800 000 copies vendues et plus d'une décennie en temps de disque de démo de premier choix.



Ultra High Definition 32-Bit Mastering!
Ultra High Definition 32-Bit Mastering is a proprietary ultra-high-quality mastering system. This leading-edge system has achieved unprecedented sonority and musicality, reproducing as closely as possible the sound of the original master tape! This format employs what is currently the highest attainable resolution bit depth (word length) in the professional audio field, i.e. 32-bit. 32-bit resolution makes possible maximized, undistorted dynamics, and the lowest noise floor, allowing even the quietest musical information to be heard more clearly. This breakthrough results from the development, through years of experience and application of advanced digital technology, of a sophisticated A/D and D/A processing system.

Ultra HD 32-Bit Mastering does not specify a sampling rate; this allows flexibility in meticulously choosing the appropriate bandwidth for a particular recording. The higher the sampling rate -- for example, 192 kHz -- the greater the bandwidth. However, merely employing the greatest bandwidth may not guarantee the ultimate sound. With some recordings, a lower sampling rate -- 96 or 176 kHz -- may offer better musicality and more homogeneous harmonics. This determination requires careful and discerning auditioning and professional judgment. In the end, the human being’s hearing and emotions should be the final arbiter, rather than the print-out of testing equipment or technical measurements.

Recognizing these variables, FIM nevertheless tries to use 32-bit depth and 192 kHz bandwidth whenever the original analog master is at hand. Alternatively, if the original recording is on 24/96, the 32/96 may eventually be used to maintain the integrity of the sonority particular to that recording. With this flexibility, First Impression Music believes that preeminent sound is only achievable when the chemistry of the recording, mastering, glass-stamper making, replication, and quality control is right. As always, listening is believing.

This recording has been mastered by the new Ultra High Definition 32-Bit Mastering process, which creates an unbelievable sound surpassing other formats!

The benefits of Ultra HD 32-Bit Mastering:
• Ambience of Analogue Sound
• Higher Resolution
• Undistorted Dynamics
• The Lowest Noise Floor, allowing even the quietest musical information to be heard more clearly!
• Richer Sound Field
• Master-Tape Quality Sound!!!
• Delivers what musicians originally intended!


Selections:
Peter Ilyich Tchaikovsky (1840-1993)
1. "1812" Overture, Op. 49
2. Capriccio Italien, Op. 45
3. Cossack Dance from Mazeppa

Total Time: 35:16

Musicians:
Cincinnati Symphony Orchestra
Erich Kunzel, conductor

Features:
• Ultra HD Mastering
• Beautifully packaged
• Original Audiophile Label, Telarc Release!
• Playable on ALL CD Players!

Réf.: LIMUHD052
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Épuisé

42,00 €

Description du produit

Détails

Orchestre Symphonique de Cincinnati, dirigé par Erich Kunzel.

En 1978, Bob Woods et Jack Renner ont pris le tout premier risque bien caractéristique de l'histoire du label Telarc. A la pointe de la technologie dans l'enregistrement audio, ces deux hommes ont décidés de sortir le premier enregistrement classique aux USA, au format digital.
L'un de ces enregistrements de légende était le Tchaikovski 1812 Ouverture, dont les coups de canon digitaux sont les premiers du genre en enregistrement.

Lorsque 1812 est sorti, la couverture stipulait "Attention, coups de canon digitaux !", et l'intérieur du livret rappelait à l'auditeur que "les canons de l'enregistrement Telarc 1812 Ouverture ont été enregistrés à un fort niveau sonore. Une écoute à niveau modéré est recommandée, jusqu'à détermination d'un niveau sonore sans danger pour votre équipement".
Les journalistes ont également émis des réserves: "Soyez juste sûr et certain que le volume n'est pas trop élevé sous peine de retrouver des morceaux de haut parleur sur le sol" (Digital Audio). "Les pics feraient exploser vos vitres, et peut être même les membranes de vos enceintes" (Knight-Ridder Newspapers).
Ce disque devint alors le best seller ultime de Telarc, avec plus de 800 000 copies vendues et plus d'une décennie en temps de disque de démo de premier choix.



Ultra High Definition 32-Bit Mastering!
Ultra High Definition 32-Bit Mastering is a proprietary ultra-high-quality mastering system. This leading-edge system has achieved unprecedented sonority and musicality, reproducing as closely as possible the sound of the original master tape! This format employs what is currently the highest attainable resolution bit depth (word length) in the professional audio field, i.e. 32-bit. 32-bit resolution makes possible maximized, undistorted dynamics, and the lowest noise floor, allowing even the quietest musical information to be heard more clearly. This breakthrough results from the development, through years of experience and application of advanced digital technology, of a sophisticated A/D and D/A processing system.

Ultra HD 32-Bit Mastering does not specify a sampling rate; this allows flexibility in meticulously choosing the appropriate bandwidth for a particular recording. The higher the sampling rate -- for example, 192 kHz -- the greater the bandwidth. However, merely employing the greatest bandwidth may not guarantee the ultimate sound. With some recordings, a lower sampling rate -- 96 or 176 kHz -- may offer better musicality and more homogeneous harmonics. This determination requires careful and discerning auditioning and professional judgment. In the end, the human being’s hearing and emotions should be the final arbiter, rather than the print-out of testing equipment or technical measurements.

Recognizing these variables, FIM nevertheless tries to use 32-bit depth and 192 kHz bandwidth whenever the original analog master is at hand. Alternatively, if the original recording is on 24/96, the 32/96 may eventually be used to maintain the integrity of the sonority particular to that recording. With this flexibility, First Impression Music believes that preeminent sound is only achievable when the chemistry of the recording, mastering, glass-stamper making, replication, and quality control is right. As always, listening is believing.

This recording has been mastered by the new Ultra High Definition 32-Bit Mastering process, which creates an unbelievable sound surpassing other formats!

The benefits of Ultra HD 32-Bit Mastering:
• Ambience of Analogue Sound
• Higher Resolution
• Undistorted Dynamics
• The Lowest Noise Floor, allowing even the quietest musical information to be heard more clearly!
• Richer Sound Field
• Master-Tape Quality Sound!!!
• Delivers what musicians originally intended!


Selections:
Peter Ilyich Tchaikovsky (1840-1993)
1. "1812" Overture, Op. 49
2. Capriccio Italien, Op. 45
3. Cossack Dance from Mazeppa

Total Time: 35:16

Musicians:
Cincinnati Symphony Orchestra
Erich Kunzel, conductor

Features:
• Ultra HD Mastering
• Beautifully packaged
• Original Audiophile Label, Telarc Release!
• Playable on ALL CD Players!

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