CHARLIE HADEN & CHRIS ANDERSON / None But The Lonely Heart

Enregistré à New York en 1997, cet album réunit le maître de la basse acoustique et l’un des pianistes les plus sensibles de notre époque. Inutile d’épiloguer sur l’intérêt de cette rencontre prodigieuse. Un pur régal ayant obtenu les plus chaudes recommandations de la presse britannique (The Times, The Guardian). Considéré comme l'un des plus grands bassistes vivants Haden s'est d'abord forgé une réputation et un nom à la fin des années cinquante au sein du quartet révolutionnaire comprenant Ornette Coleman, puis dans les années soixante dans le trio de Keith Jarrett. Après avoir formé le "Liberation Music Orchestra" dans les années soixante dix, il a joué aux cotés d'un grand nombre de musiciens de tous styles dont Pat Metheney. 1 The night we called it a day 2 I hear a rhapsody 3 Alone together 4 Nobody's heart 5 Body and soul 6 The things we did last summer 7 It never entered my mind 8 CC Blues 9 Good morning heartache TT : 72:42 Charlie Haden - bass Chris Anderson - piano Recorded at: Cami Hall, New York, NY, 5 - 7 July 1997. Recorded by Ken Christianson, Pro Musica, Chicago Born in Shenandoah, Iowa on August 6, 1937, Charles Edward Haden began his life in music almost immediately, singing on his parents' country & western radio show at the age of 22 months. He started playing bass in his early teens and in 1957, left America's heartland for Los Angeles, where he served as sideman to such legends as Art Pepper, Hampton Hawes, and Dexter Gordon. He then moved to New York, where he teamed with Ornette Coleman in the saxophonist's pioneering quartet (alongside trumpeter Don Cherry and drummer Billy Higgins). In addition to his still-influential work with Coleman, Haden also collaborated with a number of adventurous jazz giants, including John Coltrane, Archie Shepp, and Keith Jarrett. An acoustic bassist of extraordinary gifts, Haden's talents have been in constant demand by his fellow artists. As a result, he has collaborated with a genuinely stunning array of musicians, including Hank Jones, Don Cherry, Dewey Redman, Paul Motian, Jack DeJohnette, Michael Brecker, Kenny Barron, and Pat Metheny (with whom Haden shared a 1997 "Best Jazz Instrumental Individual/Small Group" Grammy® Award for their Beyond the Missouri Sky) Throughout his career, which spans more than five decades, Charlie Haden has constantly sought to transcend the boundaries of modern music. Widely considered to be among the greatest-ever jazz bassists, Haden has contributed pivotal music to a stunning scope of genres - avant-garde, small group, big band, world music, folk, and gospel, to name but a few. "I'm always looking for different combinations of musicians," Haden says. "I try to bring together musicians that can make magic, and I'm usually right. It's not so much the combination as it is the individual and their values. When I find a musician that has the same values as I do, I want to make music with him." "What I try to do is play all kinds of songs from all different categories," he says. "Songs that I think are very meaningful and beautiful, with beautiful melodies and great chord structures, in order to attract different kinds of listeners and bring more and more people to the art form. Because we need it now more than ever before. "I want to open jazz up," he continues. "I don't want to keep the audience limited. I want to reach people who have never come to a jazz concert before. One way to do that is by making records that have a lot of different kinds of music on them."
Réf.: NCD022
Enregistrez-vous pour être averti quand le produit sera de nouveau disponible

Épuisé

19,00 €

Description du produit

Détails

Le Label Naim est issu d’une passion pour la musique et pour le son. Cultivée depuis de nombreuses années au travers de chaînes Haute-Fidélité haut de gamme dédiées à la vraie reproduction sonore, cette passion est aussi dévoilée avec l’amour de la prise de son et de l’événement musical. Cette collection est constituée d’une partie consacrée à la musique classique et d’une autre orientée vers le Jazz ou la musique instrumentale moderne en général. Chaque prise de son est l’objet d’un soin extrême et les transferts sont faits à partir des bandes master. Les résultats sont à l’avenant : Naim est l’une des collections ici présentes ayant ce " caractère sonore " propre au label qui l’a créée. Le son est riche, détaillé, équilibré fruité et phrasé au point de hisser encore plus haut la qualité musicale intrinsèque des œuvres proposées. Dans la plupart des cas il est fait usage de seulement deux micros pour la prise de son selon le procédé propre au label intitulé "True Stereo" dont vous trouverez les détails dans chaque livret. Nous sommes ravis de vous faire partager cette collection qui mérite amplement d’entrer dans notre sélection.

PDF

Documents:


Commentaires