ART PEPPER - The Way It Was !

The Great Art Pepper - The Way it Was! Recorded in the Late '50s on MoFi SACD! This Disc has the Most Natural Instrument Tonaltiy and is a Jazz Classic!

Art Pepper’s The Way it Was! was recorded for Contemporary between 1956-60, these seven tracks sat dormant in the label's vault until 1972. The album is built around four previously un-released tunes pairing Pepper with the tenor of Warne Marsh. Filling out the program are three incredible tracks from Pepper's masterpieces; Gettin' Together and Intensity (both 1960) plus Meets the Rhythm Section (1957), all of which were left off due to the timing limitations of vinyl. Supported by the likes of Paul Chambers, Philly Joe Jones, Wynton Kelly, Jimmy Cobb and Red Garland, their workouts on the standards “The Man I Love,” “Autumn Leaves” and especially “The Way You Look Tonight” establish a brilliant east-coast meets west-coast summit. Art's creamy alto more than holds it's own with some of New York's bop-elite, resulting in a masterpiece in its own right.

MoFi went to great lengths to preserve these historic sessions. After auditioning the master tapes, the engineers discovered that the commercial CD version had artificial echo added and the bass was summed. Having the bass summed is common practice for LP cutting when the bass is recorded to one side, by summing the bass it moves the lower frequencies closer to the middle of the soundstage and therefore allows the cutter head to inscribe the lacquer more effectively. There was no need for the bass to be summed in MoFi’s version and since the original tapes had no artificial echo, MoFi engineers saw no reason to manipulate the master tapes in this way. In fact, the tapes sounded so good that there was no equalization done in the transfer process. The Tim de Paravicini modified Studer A-80 was plugged in directly to the Meitner A/D converters with nothing in the signal path, just a straight wire. As always special attention was made to calibration; getting the azimuth spot on. The results are stunning, what can be easily heard now is the natural tone of the room, improved detail, better soundstage and depth of field and the most natural instrument tonality. Now for the first time listeners can hear the un-altered versions of these classic Art Pepper sessions.

1. I Can't Believe That You're In Love With Me
2. All The Things You Are
3. What's New
4. Tickle Toe
5. The Man I Love
6. Autumn Leaves
7. The Way You Look Tonight
8. I Can't Believe That You're In Love With Me (alternate take)
9. All The Things You Are (alternate take)


Luxous Japaneese papersleeve packaging
HYBRID SACD Stereo
UHR Ultra High Resolution SACD
Mobile Fidelity Sound Lab's proprietary G.A.I.N. 2 Ultra Analog mastering process.

Réf.: MFSA2034
Enregistrez-vous pour être averti quand le produit sera de nouveau disponible

Épuisé

50,00 €

Description du produit

Détails

Mobile Fidelity Sound Lab poursuit depuis plus de 30 années sa quête de perfection appliquée au support musical. Depuis le premier Vinyle UHQR jusqu'au plus récent UHR (Ultra High Resolution) SACD ce label est et reste un des pionniers de l'innovation pour le support et sa qualité poussée jusqu'à la perfection. Chaque audiophile féru de de beaux disques connaît ORIGINAL MASTER RECORDING.

Ce label, depuis sa création, fait partie des rares labels à investir dans des technologies débouchant sur des innovations véritables au service de la qualité sonore. Ces améliorations ont toujours été appréciées par les consommateurs du monde entier qui ont fait le succès de ce label au fil des années.

Mobile Fidelity a toujours privilégié les équipements de mastering les plus neutres et les plus à même de dévoiler les plus subtiles détails d'une bande originale sans ajouter de coloration ou de détérioration. Des Bandes Master variées et originales sont retrouvées, restaurées et font l'objet d'un remastering soigné. Seules les Bandes Master de première génération sont employées pour nos remastering. Les bandes de seconde ou troisième génération employées pour le pressage grand public ne sont jamais sélectionnées. Enfin, notre procédé GAIN 2™ ULTRA ANALOG system (voir explications plus bas) est notre dernière innovation qui permet une lecture à 1/2 vitesse de la bande pour en extraire une quantité d'information très supérieur.

Le son chaud et défini d'un Original Master Recording est la force maîtresse de ce label car c'est l'un des plus analogiques qui soit tous types de pressages confondus. Les CD Gold 24K sont parfaitement exquis (ils sont très recherchés après disparition du titre) et les SACD UHR possèdent la meilleure couche CD que vous puissiez rencontrer et les arguments pour vous faire apprécier le SACD en véritable haute définition. Les vinyles offrent ce qui se fait de mieux au monde.

Tous les remastering Mobile Fidelity depuis 30 ans sont devenus des collectors. Les séries limitées le sont vraiment (1000 à 4000) contrairement à certains pressages japonais limités à 25.000 unités. Après 5000 pressages une matrice ne produit plus le même disque et ne permet plus une production identique du premier au dernier numéro.

PDF

Documents:


Commentaires

Commentaires des clients (1)

Commentaire par PAUL
note globale
Indispensable. (Posté le 28/02/2017)
Listen ART PEPPER - The Way It Was !

Keyboard shortcuts:

Next track

Previous track

Space Play/pause

Vous pourriez également être intéressé par les produits suivants: